Uwaga !!! Konkurs na plakat pt: „Dwudziestolecie międzywojenne 1918-1939”

 

Plakat w Polsce międzywojennej przeżywał swój rozkwit. Rozwój plakatu artystycznego na terenach polskich napotykał jednak na spore trudności, jakich nie doznawały kraje Zachodu. Kraj był zacofany, życie gospodarcze pełne anomalii, mecenat państwowy nie istniał. Mimo tych trudności, w Krakowie, cieszącym się sporą swobodą, rodzi się polski plakat, początkowo głównie imprezowy. Drugim w kolejności miastem ważnym dla tej dziedziny był Lwów. Po odzyskaniu niepodległości plakat w dwudziestoleciu międzywojennym miał wyjątkowo dużą siła oddziaływania, był najpopularniejszym medium. „Wstąp do wojska, broń ojczyzny”, „Polski rower na polskie drogi”, „Polacy na morze” czy wreszcie słynne „Cukier krzepi” to hasła z plakatów propagandowych dwudziestolecia międzywojennego.

Nawołują one do wspierania polskiej armii podczas wojny polsko-bolszewickiej, promują higienę, czytelnictwo czy oszczędzanie. Tworzeniem plakatów zajmowali się wtedy wybitni polscy autorzy: Stanisława Sandecka, Tadeusz Gronowski, Edmund Bartłomiejczyk. Plakaciści podejmowali ważne tematy społeczne, walczyli z różnego rodzaju patologiami, wskazywali na szkodliwe skutki alkoholizmu, propagowali hasła dotyczące walki z gruźlicą i hasła kulturalne.

W nawiązaniu do tych tradycji oraz w związku z setną rocznicą niepodległości zapraszamy wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w konkursie na plakat pt „Dwudziestolecie międzywojenne 1918-1939”. Technika wykonania plakatu dowolna, format A3. Prace konkursowe należy składać do 24 kwietnia 2018 roku w pracowni numer 48 lub 37. W dniach od 25 do 27 kwietnia 2018 roku konkurs zostanie rozstrzygnięty. Jury wybierze najciekawsze prace a ich autorów nagrodzi nagrodami rzeczowymi. Z wszystkich prac które wpłyną na konkurs zostanie zorganizowana wystawa pokonkursowa.

Zapraszamy do udziału w konkursie :)))

opracowała D. Pintal

Comments are closed.