Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

W dniach 28-29 września uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami wybrali się w Góry Świętokrzyskie.

O godzinie 7: 00 wyruszyliśmy z Częstochowy. Za niespełna trzy godziny byliśmy już na miejscu. Przygodę rozpoczęliśmy od wejścia wraz z przewodnikiem na Święty Krzyż (Łysą Górę). Tam zwiedzaliśmy klasztor Benedyktynów i kaplicę Oleśnickich. Następnie udaliśmy się pieszo do Centrum Kulturowo – Archeologicznego w Nowej Słupi, gdzie poznaliśmy tajniki codziennego życia jedenastowiecznych ludzi. Po południu zwiedzaliśmy Muzeum Minerałów i Skamieniałości w Świętej Katarzynie. Obejrzeliśmy jedną z największych w Polsce kolekcji okazów pochodzących z Gór Świętokrzyskich i różnych miejsc świata, ale to nie wszystko – mieliśmy okazje zajrzeć do szlifierni kamieni, gdzie poznaliśmy tajemnicę ich obróbki. Zbiory zachwyciły nas kształtem oraz kolorystyką. Odwiedziliśmy pomnik przyrody ożywionej – Dąb „Bartek”. W drodze do Młodzieżowego Schroniska w Chęcinach, przejeżdżaliśmy przez miejscowość – Ciekoty. Tam właśnie dorastał Patron Naszej Szkoły – Stefan Żeromski. Przewodnik opowiedział nam o Centrum Edukacji Szklane Domy i Dworku Stefana Żeromskiego.  W schronisku czekał na nas obiad. Po obiadokolacji poszliśmy do pokoi odpocząć. Za to wieczór spędziliśmy wspólnie na świetlicy rozmawiając i oglądając telewizję.

Drugiego dnia po śniadaniu wypoczęci i pełni energii wyruszyliśmy z Panią przewodnik do Kielc. Pierwszym naszym celem był Rezerwat Przyrody Nieożywionej „Kadzielnia” i amfiteatr w Kielcach. Z „Kadzielni” powędrowaliśmy do byłego kieleckiego więzienia. Spacerowaliśmy również po Ogrodach Włoskich. Przyglądaliśmy się Dawnemu Pałacowi Biskupów Krakowskich w Kielcach. W południe udaliśmy się na rynek, aby zjeść ciepły posiłek. Wracając do autokaru zatrzymaliśmy się naprzeciwko pomnika dzika „Kiełek”. Pani Przewodnik opowiedziała nam legendę o powstaniu Kielc. Następnie udaliśmy się do Jaskini Raj, z której wszyscy wyszli pełni wrażeń. Ostatnim punktem wycieczki był zamek królewski w Chęcinach. Wszyscy z zaciekawieniem wysłuchali historii zamku, a następnie udali się na wieżę, by podziwiać piękną panoramę pobliskich okolic.

Do Częstochowy wróciliśmy zadowoleni około godziny 19:00. Wszystkim na pewno ta wycieczka zapadnie na długo w pamięci.