Praktyki zagraniczne . Informacja dla klas II technikum.

erasmus+fundusze

    Wraz z  rozpoczęciem  roku szkolnego 2016/2017 startuje rekrutacja do nowego projektu umożliwiającego realizację obowiązkowej praktyki zawodowej   uczniom technikum hotelarstwa, usług fryzjerskich, żywienia i usług gastronomicznych oraz technikum informatycznego w Rimini we Włoszech. Projekt  „Mobilność i doświadczenie receptą na zawodowy sukces” nr projektu: 2016-1- PL01-KA102-023791 otrzymał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) w ramach projektu pt. „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”. Praktyki zawodowe odbędą się w roku szkolnym 2017/2018.

Już od 11 lat uczniowie 3 klasy technikum praktykują poza granicami kraju, zdobywając doświadczenie zawodowe wzbogacone o szkolenie BHP, kurs języka włoskiego oraz program kulturoznawczy.

Uczestnik nie ponosi żadnych kosztów udziału w praktykach, jest on w 100 % finansowany ze środków Unijnych.

Przewidywane terminy praktyk:

Technikum hotelarstwa: wrzesień 2017 (obecna klasa II H, IIJ)

Technikum żywienia i usług gastronomicznych: październik 2017 (obecna klasa II G)

Technikum informatyczne: kwiecień 2018 (obecna klasa II i)

Technikum usług fryzjerskich: maj 2018 (obecna klasa II F)

WSZYSTKIM CHĘTNYM  ŻYCZYMY POWODZENIA PODCZAS REKRUTACJI !!!

Wszystkie pytania proszę kierować do mgr Urszuli Martyki – Wiechy- szkolnego koordynatora praktyk zagranicznych.

Poniżej przedstawiamy regulamin rekrutacji.

REGULAMIN REKRUTACJI UCZESTNIKÓW

PROJEKT nr: 2016-1- PL01-KA102- 023791- Mobilność i doświadczenie receptą na zawodowy sukces realizowany w roku szkolnym 2017/ 2018 przez Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. S. Żeromskiego w Częstochowie w ramach programu Erasmus + / Akcja1.

  1. Rekrutacją zostaną objęci uczniowie klasy II H, II J, II G, II F oraz II i roku szkolnego 2016/2017.
  2. Uczestnictwo w rekrutacji jest dobrowolne.
  3. Rekrutacja obejmuje:
  • napisanie testu z języka angielskiego,
  • średnią ocen śródrocznych z klasy II z przedmiotów zawodowych oraz języka angielskiego
  • zawodowego dla klas H , J, G w roku szkolnym 2016/2017 oraz średnią końcowo rocznych roku szkolnego 2016/2017 dla klas II F i I.
  1. Lista główna zawierać może maksymalnie 10 nazwisk. Lista rezerwowa powinna składać się z co najmniej z 3 nazwisk.
  2. Wpływ na rekrutację mają informacje dotyczące zachowania ucznia objętego rekrutacją (ocena z zachowania, informacje otrzymane od wychowawcy klasy lub dyrekcji szkoły)
  3. W przypadku otrzymania tej samej ilości punktów przez ostatniego na liście głównej i pierwszego na liście rezerwowej ucznia, wartością dodaną jest informacja o sytuacji rodzinno-socjalnej ucznia.
  4. Uczniom podlegającym rekrutacji należy umożliwić wgląd do sprawdzonych prac z języka angielskiego.
  5. Nad prawidłowym przebiegiem rekrutacji czuwa koordynator projektu.
  6. Koordynator projektu wyznacza termin zebrania z zakwalifikowanymi uczestnikami w terminie dwóch tygodni od ogłoszenia wyników rekrutacji.
  7. Zakwalifikowany uczestnik ma obowiązek poinformowania koordynatora projektu o niemożności odbycia stażu niezwłocznie po stwierdzeniu takiego faktu.
  8. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzi dyrektor szkoły p. Stanisław Dzwonnik, koordynator projektu p. Urszula Martyka-Wiecha oraz wychowawca oddziału poszczególnych kierunków kształcenia (kl. II h, II j, II g, II i oraz II f).

Procedura odwoławcza

  1. W przypadku zakwestionowania przez ucznia lub jego rodzica/opiekuna prawnego nie zakwalifikowania do udziału w stażu zagranicznym, w terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych, uczeń lub jego rodzic/opiekun prawny może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy zakwalifikowania do projektu.
  2. Komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie w terminie 3 dni od dnia wystąpienia przez ucznia lub rodzica/ opiekuna prawnego . Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat otrzymał w postępowaniu rekrutacyjnym.
  3. Uczeń lub jego rodzic/ opiekun prawny może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 2 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
  4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 5 dni od dnia otrzymania odwołania.

Comments are closed.