Listopadowy „sen o Warszawie”

W dniach 17-18 listopada 2015 r. młodzież z naszej szkoły, głównie z klas III a LO i I a LO wybrała się na „podbój” Warszawy. Spotkanie ze stolicą rozpoczęło się od „mocnego uderzenia” :))) w postaci zwiedzania pod opieką przewodników z Biura Oświatowego Kancelarii Senatu parlamentu polskiego. Spacerując po korytarzach gmachu na Wiejskiej mogliśmy poczuć na własnej skórze atmosferę napięcia w związku ze zmianą kadencji sejmu i senatu po niedawnych wyborach parlamentarnych. Podziwialiśmy salę obrad sejmu, senatu, tzw „salę kolumnową” oraz inne miejsca znane z telewizji i pierwszych stron gazet. Podpatrywaliśmy pracę dziennikarzy licznie zgromadzonych w korytarzach sejmowych. Po zwiedzaniu parlamentu sprawnie przemieściliśmy się do Łazienek Królewskich, gdzie pod kierunkiem przewodnika zwiedziliśmy klejnot architektury polskiej z czasów ostatniego króla polskiego Stanisława Augusta Poniatowskiego Pałac Na Wyspie oraz pięknie odremontowany Pałac Myślewicki. Wspaniałe wnętrza pałacowe wprowadziły uczestników wycieczki w dobry nastrój, który chcieliśmy przedłużyć spacerem po Łazienkach, niestety niesprzyjająca aura zmusiła nas do skrócenia pobytu w parku łazienkowskim. Mocnym akcentem na koniec pierwszego dnia wycieczki było zwiedzanie Muzeum Narodowego, w którym mogliśmy się bliżej przyjrzeć wspaniały obrazom malarstwa polskiego i europejskiego. Szczególnie „Galeria Polskiego Malarstwa XIX wieku” obfitowała w „perełki”, które znamy głównie z podręczników z języka polskiego czy historii. Chyba na każdym zrobił wrażenie monumentalny obraz Jana Matejki „Bitwa pod Grunwaldem”, niezależnie od tego czy lubi ten typ malarstwa i czy fascynacja sztuką jest jego ulubionym zajęciem. Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do hostelu w Szymanowie w pobliżu miejscowości Konstancin Jeziorna. Po smacznej obiadokolacji w zależności od zainteresowań spędziliśmy resztę wieczoru na rozmowach, oglądaniu meczu lub „tanecznych popisach”.

Następnego dnia po obfitym śniadaniu i wykwaterowaniu się z hostelu mogliśmy kontynuować listopadowe spotkanie z Warszawą. Drugi dzień wycieczki poświęcony był zwiedzaniu Zamku Królewskiego, Pałacu pod Blachą oraz starówki warszawskiej. Pani przewodnik z którą się spotkaliśmy na parkingu pod zamkiem oprowadziła nas po apartamentach królewskich i innych ważnych miejscach w zamku, ciekawie opisywała historię zamku i eksponaty zgromadzone w nim. Po zwiedzeniu Zamku Królewskiego udaliśmy się do pobliskiego Pałacu pod Blachą, siedziby związanej z księciem Józefem Poniatowskim. Poznaliśmy wiele interesujących faktów z życia księcia i historii księstwa warszawskiego. Ostatnim punktem naszej wycieczki był spacer z Panią przewodnik wąskimi uliczkami starówki warszawskiej, który zakończyliśmy na rynku. Niestety nasze spotkanie z Warszawą dobiegło końca. Pełni wrażeń w dobrych nastrojach mimo typowo listopadowej pogody wróciliśmy do Częstochowy.. Szkoda, że dla niektórych z nas była to już ostatnia wycieczka szkolna, teraz to już tylko „studniówka” i MATURA w maju 2016 :)))